Optie 2: Bloemenrijke natuur, open en zon
Van "Herinrichting Vroege Vogelspark"
Ga naar het project

Inrichtingsvoorstel waarbij natuurwaarde in een zonnige locatie centraal staat. Er zijn veel open plekken met ruimte voor insecten,vlinders en andere dieren. Er is plek om te ontmoeten en er staan voedseldragende planten in de vorm van fruitbomen. De biodiversiteit wordt gestimuleerd door insectenhotels en bloemenrijke natuur.
Reacties(7)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Nynke
Geplaatst door:Nynke
2 jaar geleden
Mijn zoon (9) en ik hebben samen gekozen. De hele wijk heeft inspraak, kinderen dus ook. Ik koos voor optie 1. Hij koos voor optie 2 omdat er een foto van een gezellige picknickbank bij staat en hij wil graag ergens verstoppertje kunnen spelen.
Misschien zijn die twee punten wel de kern van de behoefte in onze wijk: een sociale ontmoetingsplek, avontuurlijke wandelpaden en speelse natuur. In deze wijk wonen weliswaar veel mensen maar er is er geen centrale ontmoetingsplek en de wijk is recht, strak en vrij kaal ingericht. Een wandeling door de buurt kan qua beleving behoorlijk saai zijn en kinderen hebben geen ruimte om echt lekker uitdagend buiten te spelen en te struinen muv het vlotje. De wijk kan door meer beplanting, natuurlijke (hoogte)variatie, slingerpaden, meer bomen en struiken en een centrale ontmoetingsplek voor iedereen aantrekkelijker worden. Dat komt de sociale cohesie in de wijk wellicht ook nog eens ten goede. Laat dit kleine stukje park een mooi begin zijn.
Profiel van Marta Skubáková
Geplaatst door:Marta Skubáková
2 jaar geleden
Een combinatie van opties 1 en 2 zou naar mijn mening het beste zijn. Ook omdat het deel van het park dat niet gerenoveerd wordt al een open grasveld heeft, stem ik voor de schaduwrijke optie voor meer variatie. Maar deze optie is nog steeds vele malen beter dan optie 3.
Profiel van Marleen Haasnoot
Geplaatst door:Marleen Haasnoot
2 jaar geleden
Ik stem voor bloemrijke natuur open en zon.
Profiel van Jennie Zwaan
Geplaatst door:Jennie Zwaan
2 jaar geleden
Ik stem voor optie 2 maar ik wil wel dat ik met mijn rolstoel ook gebruik kan maken van het park,dus rolstoel vriendelijk
Profiel van GA Troep
Geplaatst door:GA Troep
2 jaar geleden
Het park is verdeeld in twee delen, waarvan een deel is aangemerkt op de site van de gemeente als losloopgebied voor honden.
Profiel van Nelly Baljet-Andressen
Geplaatst door:Nelly Baljet-Andressen
2 jaar geleden
@GA Troep Hopelijk blijft dat zo!
Profiel van GA Troep
Geplaatst door:GA Troep
2 jaar geleden
Ik hoop wel dat het toegankelijk blijft voor rolstoelen.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
