Dé speeltuin van de wijk
Van "Herinrichting speeltuin naast Het DOK"
Ga naar het project
Heel fijn dat de speeltuin aangepakt wordt, vooral dat de grond verbeterd wordt, het een betere afwatering gaat krijgen, geen kuilen meer, geen blubber meer, dat er een kunstgrasveld geplaatst wordt en dat er meer bomen komen voor schaduw.
Zoals door anderen ook al opgemerkt is, lijkt het me handig wanneer het kunstgras/voetbalveld omheind wordt. Danwel door een stenen randje waar je ook op kunt zitten, danwel door een laag hekwerk. Om de (lage) ballen tegen te houden en te voorkomen dat anderen door het spel heen gaan rennen. Andere doelen erbij (korfbal oid) voor andere vormen van spel dan voetbal/hockey zou ook leuk zijn.
Verder zouden andere speeltoestellen zoals een schommel, wip(kip), klimtoestel ook een fijne toevoeging zijn.
Als het goed is zou een medewerker van school Het Dok u nog wat informatie toesturen over verschillende opties om subsidie aan te vragen om dit allemaal te kunnen bekostigen en het daarmee meteen in 1x goed aan te pakken.
Daarnaast wil ik graag melden dat ik het stukje stoep over het terrein richting de Hollandse Tuin erg donker vind wanneer je de kinderen in het donker ophaalt van school/opvang. In de winter is dat al vanaf een uur of 16:30u. Een lantaarnpaal ergens rond de plek waar de tafeltennistafel getekend staat op de plattegrond lijkt me op zijn plaats.
Succes! We kijken uit naar het definitieve ontwerp!
