Ga naar de hoofdinhoud

Verkenning warmtewinning Klinkenbergerplas

Van "Naar een aardgasvrij Oegstgeest"

Ga naar het project

Gemeente Oegstgeest werkt hard aan een duurzaam en toekomstbestendig Oegstgeest. Per wijk bekijkt de gemeente welke mogelijkheden haalbaar, betaalbaar en passend zijn om over te gaan van aardgas naar duurzame energiebronnen, oftewel naar aardgasvrij verwarmen van gebouwen. Het gebruik van warmte van water uit de Klinkenbergerplas als warmtebron, ook wel aquathermie genoemd, leek een van de opties om omliggende wijken te verwarmen. De gemeenten Oegstgeest en Teylingen en het Hoogheemraadschap van Rijnland onderzochten samen de haalbaarheid en kwamen tot de conclusie dat deze oplossing te kostbaar is. In bijgaande bestand kunt u de resultaten van het onderzoek lezen.

Datum activiteit: november 8ste, 2021 om 15:31 tot december 16de, 2021 om 15:31.

Activiteit datum en tijd

Deel deze activiteit